fredag, juni 02, 2006

Tjuvlyssnat på svenska?

Inspiration från tjuvlyssning

Humor, och kanske rentav kommande ordstäv, finns där man minst av allt anar det. Efter att ha blivit beroende av amerikabloggen "overheardinnewyork" har två Stockholmsstudenter startat en motsvarande blogg Tjuvlyssnat: Samtal i Sverige. De själva och deras vänner spetsar öronen ute i trängseln och bidrar sedan med det samtal och underfundigheter - det ena dråpligare än det andra. Som t.ex. tonårskille i mobil: Var jag är någonstans? Jo, jag står här vid en... (ser sig omkring)... lyktstolpe! Tjuvlyssnat är bland det roligaste man läst på länge. Ibland vet man inte riktigt om man ska skratta eller gråta men man väljer ändå till sist att skratta.

Jag lyssnar och lyssnar på vännerna som i sin självupptagenhet aldrig ställer mig en fråga. Ibland när det blir för mycket känner jag mej som allas slaskhink.
Läs mera?